Autor |
Wiadomość |
Yarpen Zirgin
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm Posty: 20596 Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan napisał(a): Yarpen Zirgin napisał(a): A teraz podkreśl w tych cytatach miejsca, w których św. Jan Paweł II zapisał słowa "każdy jest zbawiony". Nie widzi Pan wytłuszczeń? Nie wie Pan co to znaczy wieczne zjednoczenie z Bogiem? Widzę, ale nie ma tam nauki, którą przypisałeś św. Janowi Pawłowi II. Wobec tego dam Ci drugą szansę: Poproszę o zacytowanie stosownego fragmentu nauczania św. Jana Pawła II wraz z namiarami na to, kiedy dana wypowiedź padła, lub wskazaniem jej źródła. Cytuj: Yarpen Zirgin napisał(a): Ale zdajesz sobie sprawę z faktu, że chociażby dogmat o Trójcy Świętej nie został od razu ogłoszony w ostatecznym kształcie, co przeczy Twojej tezie, że "kiedy dogmat jest ogłoszony - nie ma jego rozwoju ani tym bardziej zmiany interpretacji"? Jakiej "mojej" tezie? Twojej. Niczego takiego, co głosisz, tam nie zapisano.
|
Śr kwi 22, 2020 7:35 pm |
|
 |
Orfeusz
Dyskutant
Dołączył(a): So sie 05, 2017 1:23 pm Posty: 396
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan Cytuj: Tak, dlatego zadałem Panu pytanie. Proszę odpowiedzieć. Odpowiedz jest w tej encyklice! Odsyłam do niej: https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/ko ... iesus.html Wespecjan Cytuj: To gdzie wyraża swoje mysłi autor, kiedy pisze o możliwości czy gdy w 3 encyklikach powtarza, że Chrystus złaczył się ze wszystkimi z każdym raz na zawsze. Czy wie Pan co oznacza zwrot "wieczne złączenie z Bogiem"? Jan Paweł II 3x się pomylił? Nie pomylił sie Jan Paweł II, tylko Ty to sugerujesz. Jasno pisze tylko o możliwości zbawienia. Sama formalna przynależność do KK nie daje zresztą gwarancji zbawienia.
|
Śr kwi 22, 2020 7:43 pm |
|
 |
Orfeusz
Dyskutant
Dołączył(a): So sie 05, 2017 1:23 pm Posty: 396
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Zbawienie ofiarowane jest wszystkim ludziom
10. Powszechność zbawienia nie oznacza, że otrzymują je tylko ci, którzy w wyraźny sposób wierzą w Chrystusa i weszli do Kościoła. Jeśli zbawienie zostało przeznaczone dla wszystkich, musi ono być dane konkretnie do dyspozycji wszystkich. Oczywiste jest jednak, że dziś, tak jak i w przeszłości, wielu ludzi nie ma możliwości poznania czy przyjęcia ewangelicznego Objawienia i wejścia do Kościoła. Żyją oni w warunkach społeczno-kulturowych, które na to nie pozwalają, a często zostali wychowani w innych tradycjach religijnych. Dla nich Chrystusowe zbawienie dostępne jest mocą łaski, która, choć ma tajemniczy związek z Kościołem, nie wprowadza ich do niego formalnie, ale oświeca ich w sposób odpowiedni do ich sytuacji wewnętrznej i środowiskowej. Łaska ta pochodzi od Chrystusa, jest owocem Jego ofiary i zostaje udzielana przez Ducha Świętego; pozwala ona, by każdy przy swej dobrowolnej współpracy osiągnął zbawienie.http://w2.vatican.va/content/john-paul- ... issio.html
|
Śr kwi 22, 2020 7:53 pm |
|
 |
Wespecjan
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Yarpen Zirgin napisał(a): Cytuj: Nie wie Pan co to znaczy wieczne zjednoczenie z Bogiem? Widzę, ale nie ma tam nauki, którą przypisałeś św. Janowi Pawłowi II. Wobec tego dam Ci drugą szansę: Poproszę o zacytowanie stosownego fragmentu nauczania św. Jana Pawła II wraz z namiarami na to, kiedy dana wypowiedź padła, lub wskazaniem jej źródła. Nie jestem okulistą, więc nic Panu już nie poradzę, zresztą podejrzewam tutaj "slepotę woli". Ale ja Pana proszę o odpowiedź, pytanie jest proste: czy prawosławie odrzucające papiestwo i tron Piotrowy jest w Kościele, poza którym nie ma zbawienia? __________________________ Orfeusz napisał(a): Zbawienie ofiarowane jest wszystkim ludziom
10. Powszechność zbawienia nie oznacza, że otrzymują je tylko ci, którzy w wyraźny sposób wierzą w Chrystusa i weszli do Kościoła. Jeśli zbawienie zostało przeznaczone dla wszystkich, musi ono być dane konkretnie do dyspozycji wszystkich. Oczywiste jest jednak, że dziś, tak jak i w przeszłości, wielu ludzi nie ma możliwości poznania czy przyjęcia ewangelicznego Objawienia i wejścia do Kościoła. Żyją oni w warunkach społeczno-kulturowych, które na to nie pozwalają, a często zostali wychowani w innych tradycjach religijnych. Dla nich Chrystusowe zbawienie dostępne jest mocą łaski, która, choć ma tajemniczy związek z Kościołem, nie wprowadza ich do niego formalnie, ale oświeca ich w sposób odpowiedni do ich sytuacji wewnętrznej i środowiskowej. Łaska ta pochodzi od Chrystusa, jest owocem Jego ofiary i zostaje udzielana przez Ducha Świętego; pozwala ona, by każdy przy swej dobrowolnej współpracy osiągnął zbawienie.http://w2.vatican.va/content/john-paul- ... issio.html Czyli "w każdej religii można się zbawić". _____________________________ Orfeusz napisał(a): Sama formalna przynależność do KK nie daje zresztą gwarancji zbawienia. Wszyscy się zbawiają, bo: "Redemptoris missio (1990): "W wydarzeniu Odkupienia jest zbawienie wszystkich, " każdy bowiem jest ogarnięty Tajemnicą Odkupienia, z każdym Chrystus w tej tajemnicy raz na zawsze się zjednoczył". "Zbawienie wszystkich" "z każdym raz na zawsze Chrystus się zjednoczył" Nie można być w piekle i jednocześnie na zawsze zjednoczonym z Chrystusem.
Ostatnio edytowano Śr kwi 22, 2020 9:52 pm przez merss, łącznie edytowano 1 raz
scalenie trzech postów
|
Śr kwi 22, 2020 7:59 pm |
|
 |
Yarpen Zirgin
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm Posty: 20596 Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan napisał(a): Yarpen Zirgin napisał(a): Cytuj: Nie wie Pan co to znaczy wieczne zjednoczenie z Bogiem? Widzę, ale nie ma tam nauki, którą przypisałeś św. Janowi Pawłowi II. Wobec tego dam Ci drugą szansę: Poproszę o zacytowanie stosownego fragmentu nauczania św. Jana Pawła II wraz z namiarami na to, kiedy dana wypowiedź padła, lub wskazaniem jej źródła. Nie jestem okulistą, więc nic Panu już nie poradzę, zresztą podejrzewam tutaj "slepotę woli". Czyli nie masz takiej wypowiedzi, a to oznacza, że kolejny raz skłamałeś fałszywie oskarżając św. Jana Pawła II. Kłamca jesteś, Wespecjanie, niegodzien nawet tego, aby ci splunąć na buty.
|
Śr kwi 22, 2020 8:11 pm |
|
 |
Orfeusz
Dyskutant
Dołączył(a): So sie 05, 2017 1:23 pm Posty: 396
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan Cytuj: Ale ja Pana proszę o odpowiedź, pytanie jest proste: czy prawosławie odrzucające papiestwo i tron Piotrowy jest w Kościele, poza którym nie ma zbawienia? Kościół jest konieczny do zbawienia. Taka jest tradycyjna nauka Kościoła, którą on nadal podtrzymuje i głosi. Przypomina tę prawdę między innymi deklaracja Kongregacji Nauki Wiary Dominus Iesus: "Przede wszystkim, należy stanowczo wierzyć w to, że «pielgrzymujący Kościół konieczny jest do zbawienia. Chrystus bowiem jest jedynym pośrednikiem i drogą zbawienia; On, to staje się dla nas obecny w Ciele swoim, którym jest Kościół; On to właśnie, podkreślając wyraźnie konieczność wiary i chrztu (por. Mk 16,16; J 3,5), potwierdził równocześnie konieczność Kościoła, do którego ludzie dostają się przez chrzest jak przez bramę». (Deklaracja Dominus Iesus 20; Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 14; por. Dekr. Ad gentes, 7; Dekr. Unitatis redintegratio, 3). "Kościół jest «powszechnym sakramentem zbawienia», (Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 48) ponieważ, będąc zawsze w tajemniczy sposób złączony z Jezusem Chrystusem Zbawicielem i podporządkowany Mu jako Głowie, w planie Bożym ma nieodzowny związek ze zbawieniem każdego człowieka." (Deklaracja, Dominus Iesus 20; por. Św. Cyprian, De catholicae ecclesiae unitate, 6: CCL 3, 253-254; Św. Ireneusz, Adversus haereses, III, 24,1: SC,ˇ 211, 472-474). Oprócz katolików należą do ludu Bożego, Kościoła, także prawosławni i protestanci, ponieważ przyjęli chrzest, przez który wchodzi się do Kościoła jak przez bramę (por. KK 14). Ich przynależność do Kościoła Chrystusowego jest jednak niepełna, gdyż istnieją pewne różnice w rozumieniu prawd wiary i nie jest uznawane zwierzchnictwo papieża (por. KK15). https://www.teologia.pl/m_k/zag05-03.htm17. Istnieje zatem jeden Kościół Chrystusowy, który trwa w Kościele katolickim rządzonym przez Następcę Piotra i przez biskupów w łączności z nim 58. Kościoły, które nie będąc w pełnej wspólnocie z Kościołem katolickim, pozostają jednak z nim zjednoczone bardzo ścisłymi więzami, jak sukcesja apostolska i ważna Eucharystia, są prawdziwymi Kościołami partykularnymi 59. Dlatego także w tych Kościołach jest obecny i działa Kościół Chrystusowy, chociaż brak im pełnej komunii z Kościołem katolickim, jako że nie uznają katolickiej nauki o prymacie, który Biskup Rzymu posiada obiektywnie z ustanowienia Bożego i sprawuje nad całym Kościołem 60https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/ko ... iesus.htmlCytuj: Wszyscy się zbawiają, bo: "Redemptoris missio (1990): "W wydarzeniu Odkupienia jest zbawienie wszystkich, "każdy bowiem jest ogarnięty Tajemnicą Odkupienia, z każdym Chrystus w tej tajemnicy raz na zawsze się zjednoczył".
"Zbawienie wszystkich" "z każdym raz na zawsze Chrystus się zjednoczył" Wybacz, ale nie mam już siły tłumaczyc, że czytamy dokumenty KK w całości.
|
Śr kwi 22, 2020 8:13 pm |
|
 |
Wespecjan
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Orfeusz napisał(a): Kościół jest konieczny do zbawienia. Taka jest tradycyjna nauka Kościoła, którą on nadal podtrzymuje i głosi. Przypomina tę prawdę między innymi deklaracja Kongregacji Nauki Wiary Dominus Iesus: "Przede wszystkim, należy stanowczo wierzyć w to, że «pielgrzymujący Kościół konieczny jest do zbawienia. Chrystus bowiem jest jedynym pośrednikiem i drogą zbawienia; On, to staje się dla nas obecny w Ciele swoim, którym jest Kościół; On to właśnie, podkreślając wyraźnie konieczność wiary i chrztu (por. Mk 16,16; J 3,5), potwierdził równocześnie konieczność Kościoła, do którego ludzie dostają się przez chrzest jak przez bramę». (Deklaracja Dominus Iesus 20; Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 14; por. Dekr. Ad gentes, 7; Dekr. Unitatis redintegratio, 3). "Kościół jest «powszechnym sakramentem zbawienia», (Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 48) ponieważ, będąc zawsze w tajemniczy sposób złączony z Jezusem Chrystusem Zbawicielem i podporządkowany Mu jako Głowie, w planie Bożym ma nieodzowny związek ze zbawieniem każdego człowieka." (Deklaracja, Dominus Iesus 20; por. Św. Cyprian, De catholicae ecclesiae unitate, 6: CCL 3, 253-254; Św. Ireneusz, Adversus haereses, III, 24,1: SC,ˇ 211, 472-474). Oprócz katolików należą do ludu Bożego, Kościoła, także prawosławni i protestanci, ponieważ przyjęli chrzest, przez który wchodzi się do Kościoła jak przez bramę (por. KK 14). Ich przynależność do Kościoła Chrystusowego jest jednak niepełna, gdyż istnieją pewne różnice w rozumieniu prawd wiary i nie jest uznawane zwierzchnictwo papieża (por. KK15). https://www.teologia.pl/m_k/zag05-03.htm17. Istnieje zatem jeden Kościół Chrystusowy, który trwa w Kościele katolickim rządzonym przez Następcę Piotra i przez biskupów w łączności z nim 58. Kościoły, które nie będąc w pełnej wspólnocie z Kościołem katolickim, pozostają jednak z nim zjednoczone bardzo ścisłymi więzami, jak sukcesja apostolska i ważna Eucharystia, są prawdziwymi Kościołami partykularnymi 59. Dlatego także w tych Kościołach jest obecny i działa Kościół Chrystusowy, chociaż brak im pełnej komunii z Kościołem katolickim, jako że nie uznają katolickiej nauki o prymacie, który Biskup Rzymu posiada obiektywnie z ustanowienia Bożego i sprawuje nad całym Kościołem 60https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/ko ... iesus.html Czyli wg posoborowia można się zbawić odrzucając fundamentalny dogmat katolicki o prymacie Piotrowym. Czyli mogę odrzucać nauczanie, pouczenia i nakazy wszystkich papieży a i tak jestem w Kościele katolickim. O niech tylko (ciach powinno być ostrzeżenie i wylot z forum w trybie natychmiastowym. masz ostatnią szansę. -J) się dowie...
|
Śr kwi 22, 2020 8:20 pm |
|
 |
Orfeusz
Dyskutant
Dołączył(a): So sie 05, 2017 1:23 pm Posty: 396
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan Cytuj: Czyli mogę odrzucać nauczanie, pouczenia i nakazy wszystkich papieży a i tak jestem w Kościele katolickim.  gdzie tak KK naucza?
|
Śr kwi 22, 2020 8:43 pm |
|
 |
Wespecjan
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Orfeusz napisał(a): Wespecjan Cytuj: Czyli mogę odrzucać nauczanie, pouczenia i nakazy wszystkich papieży a i tak jestem w Kościele katolickim.  gdzie tak KK naucza? Prawosławni tak robią a wg Dominus Iesus są w Kościele Chrystusowym, który jest tożsamy z Kościołem katolickim: " Istnieje zatem jeden Kościół Chrystusowy, który trwa w Kościele katolickim rządzonym przez Następcę Piotra i przez biskupów w łączności z nim . Kościoły, które nie będąc w pełnej wspólnocie z Kościołem katolickim, pozostają jednak z nim zjednoczone bardzo ścisłymi więzami, jak sukcesja apostolska i ważna Eucharystia, są prawdziwymi Kościołami partykularnymi Dlatego także w tych Kościołach jest obecny i działa Kościół Chrystusowy, chociaż brak im pełnej komunii z Kościołem katolickim, jako że nie uznają katolickiej nauki o prymacie, który Biskup Rzymu posiada obiektywnie z ustanowienia Bożego i sprawuje nad całym Kościołem" Czyli nie uznają dogmatów katolickich, ale są w Kościele Chrystusowym, który trwa w Kościele katolickim. Takie jest dzisiaj nauczanie posoborowia i ja nic na to nie poradzę.
|
Śr kwi 22, 2020 8:52 pm |
|
 |
Orfeusz
Dyskutant
Dołączył(a): So sie 05, 2017 1:23 pm Posty: 396
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan napisał(a): Orfeusz napisał(a): Wespecjan Cytuj: Czyli mogę odrzucać nauczanie, pouczenia i nakazy wszystkich papieży a i tak jestem w Kościele katolickim.  gdzie tak KK naucza? Prawosławni tak robią [...] Czemu kłamiesz? Prawosławni tkwią w Kościele Chrystusowym, a nie Katolickim. Cytuj: wg Dominus Iesus są w Kościele Chrystusowym, który jest tożsamy z Kościołem katolickim: Bzdura. To nie jest tożsamość - taki zwrot się nie pojawia w encyklice. Kościół ten, ustanowiony i zorganizowany na tym świecie jako społeczność, trwa w (subsistit in) Kościele katolickim, rządzonym przez następcę Piotra oraz biskupów pozostających z nim we wspólnocie (communio)» 54. W wyrażeniu «subsistit in» Sobór Watykański II chciał ująć łącznie dwa stwierdzenia doktrynalne: po pierwsze, że Kościół Chrystusowy, pomimo podziału chrześcijan, nadal istnieje w pełni jedynie w Kościele katolickim; po drugie, że «liczne pierwiastki uświęcenia i prawdy znajdują się poza jego organizmem» 55, to znaczy w Kościołach i kościelnych Wspólnotach, które nie są jeszcze w pełnej wspólnocie z Kościołem katolickim 56. Jednak w odniesieniu do tych ostatnich należy stwierdzić, że ich «moc pochodzi z samej pełni łaski i prawdy, powierzonej Kościołowi katolickiemu https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/ko ... iesus.html
|
Śr kwi 22, 2020 10:06 pm |
|
 |
Barney
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm Posty: 17955 Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Oczywiście, że Jezus umierając na Krzyżu wziął na siebie grzechy, jednocząc się w losem wszystkich grzeszników. Oczywiście, że każdy został objęty tajemnicą odkupienia. Ani trochę nie oznacza to, że wszyscy są zbawieni.
Jest to precyzyjnie ta sama myśl, jaka została wyrażona w Piśmie Świętym: 1Tm 4:10 "Właśnie o to trudzimy się i walczymy, ponieważ złożyliśmy nadzieję w Bogu żywym, który jest Zbawcą wszystkich ludzi, zwłaszcza wierzących."
Po raz kolejny okazuje się, że Wespecjan bezpodstawnie stawia Kosciołowi [papieżowi, soborowi] bardzo ciężkie zarzuty na podstawie swojego braku zrozumienia dokumentów kościelnych.
Gdyby to było pierwszy raz, rzecz można by zrzucić na nierównowagę pomiędzy roztropnością a gorliwością; jednak robione po raz kolejny, ociera się to o oszczerstwo. Albo po prostu o skrajną lekkomyslnosć, napędzaną nienawiścią do wszystkiego, co po SVII.
_________________
 Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne
|
Śr kwi 22, 2020 11:48 pm |
|
 |
Jockey
Czuwa nad wszystkim
Dołączył(a): Śr cze 05, 2002 9:54 pm Posty: 13957 Lokalizacja: Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Mam takie same wrażenie jak. Barney. Nienawiść do Kościoła katolickiego przejawia się w atakowaniu wszystkiego co katolickie a szczególnie kapłanów. Jak dla mnie to przypadek dla egzorcysty.
_________________ "Nie wiem skąd się wzięło tylu ekspertów od polityki zagranicznej. Do tej pory to zwykli epidemiolodzy byli."
|
Cz kwi 23, 2020 8:31 am |
|
 |
merss
Czuwa nad wszystkim
Dołączył(a): Pt maja 06, 2011 2:22 pm Posty: 16635
Płeć: kobieta
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Kuriozalny wpis to ten, w którym napisał, że ceni sobie św. JPII tylko za to, że umiał po łacinie modlitwę Pańską. Zakłada wątek, by zwymiotować nienawiść i wskazać na swoją wyższość. Rocznica urodzin wielkiego świętego to dla Wespecjana okazja, by Episkopat mógł zaistnieć i wspiąć się na osobie Papieża - najwybitniejszego w dziejach Polaka. Zdewaluował go. Jest prorokiem, który wie jak powinien wyglądać Kościół katolicki. Teksty dokumentów zniekształca, chce wprowadzić innych w błąd. Nie wszystko zostało wyprostowane w tym wątku. Trzeba by od podstaw, by wskazywać na błędne myślenie. Mieliśmy proroka, który otrzymał misję zburzenia Kościoła aż po fundamenty, zmianę Kanonu. Musieliśmy się z nim pożegnać i też daliśmy mu szansę powrotu. Teraz mamy kolejnego czyniącego to samo. Chce powrotu Tradycji, ale widzianej jego oczami i interpretowanej jak on to widzi.
Kiedy inowierca.niewierzący zniekształca katolicyzm, nie jest to groźne. Kościół zawsze wzrastał, gdy atakowano go z zewnątrz. W innym wątku piszą głupoty niewierzący z niewierzącym, ale mającym się za wierzącego i paplą trzy po trzy o tym co myślą katolicy i jaka jest oficjalna nauka Kościoła, ale nie ma pojęcia ów mędrzec kto tę naukę reprezentuje. Jeśli natomiast atak pojawia się ze środka, jest to sytuacja na którą się ostro reaguje. To ostatnie ostrzeżenie. Możesz być 'sobą' Wespecjanie lub przemyślisz swe postępowanie. Do tej pory groziłeś mi paluszkiem, że śmiem zwracać uwagę. Po ludzku trzeba mocy Ducha Świętego, by zobaczyć co się wyprawia w zakresie zniekształcania przekazu zawartego w dokumentach Kościoła. Ja dostrzegam dodatkowo brak wiedzy podstawowej, np z antropologii i pojawiają się inerpretacje zupełnie odjechane, np powiązań Chrystusa z ludzkością. Zupełnie co innego napisano niż to Wespecjan podał. Nienawiść do obecnego Kościoła i braki wiedzy czynią zamieszanie. Człowiekiem, który nie ma mocy wiary jest ten kto nastawiony jest na dzielenie. Nie rozumie i nie chce rozumieć. Żeby jeszcze to były fakty, które należy wskazać jako niewłaściwe w życiu Kościoła, jest tego bez liku. Nie, mamy do czynienia z rąbanką na mój dobry świat i ich modernistów. Nie mamy dyskusji, ale nieustanne prostowanie zniekształceń. Za chwilą pojawią się nastepne. Może o to chodzi?
|
Cz kwi 23, 2020 9:16 am |
|
 |
Wespecjan
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Pn sty 11, 2016 2:18 am Posty: 6764
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Uwaga to tych co mnie krytykują niemerytorczynie: zauważcie, że to nie mnie krytykujecie, tylko przedsoborowe nauczanie Kościoła, które "śmiałem" tutaj przypomnieć i zestawić z tym co dzisiaj się naucza. Jesteście w szkou, że Kościół coś takiego nauczał, nie potraficie tego przyjąć do wiadomości i poddać to refleksji, więc nerwy wylewacie na mnie. Przypominam, że dogmatyka to jedna z podstaw Kościoła katolickiego, podkopcie fundamenty domu z jednej strony a zobaczycie co się będzie działo z całym domem. I przystarajanie kwiatkami pękającego i przekrzywionego domu nic nie pomoże. Opluwacie mnie (nawet dosłownie!) insynuujecie, że nienawidzę Kościoła, że na niczym sie nie znam, że nadaje się do egzorcysty itd., itp. Po co to wszystko? Nie lepiej odpowiadać merytorycznie jak choćby Orfeusz czy nawet Barney czy początkowo YZ dopóki nie chciał przyznać, że Kościół nie może nauczać przeciwnie do poprzedniego nauczania ex cathedra i w końcu "opluł mi buty"? Barney napisał(a): Oczywiście, że Jezus umierając na Krzyżu wziął na siebie grzechy, jednocząc się w losem wszystkich grzeszników. Oczywiście, że każdy został objęty tajemnicą odkupienia. Ani trochę nie oznacza to, że wszyscy są zbawieni.
Jest to precyzyjnie ta sama myśl, jaka została wyrażona w Piśmie Świętym: 1Tm 4:10 "Właśnie o to trudzimy się i walczymy, ponieważ złożyliśmy nadzieję w Bogu żywym, który jest Zbawcą wszystkich ludzi, zwłaszcza wierzących."
Po raz kolejny okazuje się, że Wespecjan bezpodstawnie stawia Kosciołowi [papieżowi, soborowi] bardzo ciężkie zarzuty na podstawie swojego braku zrozumienia dokumentów kościelnych.
Gdyby to było pierwszy raz, rzecz można by zrzucić na nierównowagę pomiędzy roztropnością a gorliwością; jednak robione po raz kolejny, ociera się to o oszczerstwo. Albo po prostu o skrajną lekkomyslnosć, napędzaną nienawiścią do wszystkiego, co po SVII. O przepraszam, proszę tutaj nie przekręcać Jana Pawła II, który nie napisał, że Chrystus zjednoczył się z "losem" grzeszników tylko : Centissimus Annus (1991) " Nie chodzi tu o człowieka "abstrakcyjnego", ale o człowieka rzeczywistego, "konkretnego" i "historycznego": chodzi o każdego człowieka, ponieważ każdy został objęty Tajemnicą Odkupienia i z każdym Chrystus zjednoczył się na zawsze poprzez tę tajemnicę" Jan Paweł II wyraźnie tutaj pisze: nie ma żadnej abstrakcji, żadnego "losu człowieka" chodzi tu o człowieka konkretnego, rzeczywistego, o każdego człowieka, z którym Chrystus zjednoczył sie na zawsze. A "wieczne zjednoczenie Boga z człowiekiem" to jest definicja zbawienia. Jan Paweł II dodaje – z każdym. Tymczasem Św Paweł w Tymoteusza 1, które Pan zacytował mówi, że " trudzimy się i walczymy" tak więc zbawienie jest dla osób, które podejmują trud – czyli nie dla każdego, choć jest to oferta skierowana do wszystkich (Nowe Przymierze - Bóg zbawcą wszystkich czyli już nie tylko Żydów po krwi) ale także przede wszystkim wierzących - bo bez trudu i wiary to się nie stanie. Orfeusz napisał(a): Czemu kłamiesz? Prawosławni tkwią w Kościele Chrystusowym, a nie Katolickim. Orfeusz napisał(a): Cytuj: wg Dominus Iesus są w Kościele Chrystusowym, który jest tożsamy z Kościołem katolickim: Bzdura. To nie jest tożsamość - taki zwrot się nie pojawia w encyklice. Zwrot "Trójca Swięta" też się nie pojawia w Piśmie Świętym. Panie Orfeuszu: Dominus Iesus naucza, że " Kościół Chrytsusowy trwa w Kościele Katolickim", czyli Kościół Chrystusowy jest wewnętrzną częścią Kościoła katolckiego. Z drugiej strony naucza także, że choć schizmatycy (np prawosławni) negują katolicke dogmaty prymatu Piotrowego i odrzucają wprost i otwarzcie nauczanie i jurysdykcję papieską to " w tych Kościołach jest obecny i działa Kościół Chrystusowy". To jest tak samo jakby powiedzieć zbiór A trwa w zbiorze B, natomiast jest jeszcze zbiór C w którym jest także obecny (trwa) zbiór A. Innymi słowy: wg logiki zapisanej w Dominus Iesus Kościół Chrystusowy, który jest wewnętrzną częścią Kościoła katolickiego trwa w kościołach schizmatyckich. Ja mam opinię dlaczego tak zapisano, chciano po prostu ożenić koło z kwadratem. Nie da się, nie da się, przy takich próbach paruje czacha i człowiek chce uciekać od tego galimatiasu, by zachować zmysły. Jeśli Pan nie wierzy, że dzis się naucza, że zbawienie jest także poza Kościołem katolickim, to może to Pana przekona: Jan Paweł II, Catechesi Tradende (1980): "W tym kontekście jest rzeczą niezmiennie ważną, aby lojalnie i poprawnie zostały przestawione inne Kościoły i wspólnoty kościelne, za pomocą których Duch Chrystusa nie wzbrania się przynosić zbawienia." http://www.vatican.va/content/john-paul ... endae.html
|
Cz kwi 23, 2020 12:29 pm |
|
 |
Yarpen Zirgin
Niesamowity Gaduła
Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm Posty: 20596 Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
|
 Re: Dogmatyka katolicka
Wespecjan napisał(a): Jeśli Pan nie wierzy, że dzis się naucza, że zbawienie jest także poza Kościołem katolickim, to może to Pana przekona: Jan Paweł II, Catechesi Tradende (1980): "W tym kontekście jest rzeczą niezmiennie ważną, aby lojalnie i poprawnie zostały przestawione inne Kościoły i wspólnoty kościelne, za pomocą których Duch Chrystusa nie wzbrania się przynosić zbawienia." http://www.vatican.va/content/john-paul ... endae.htmlKłamiesz, waść. Niczego takiego, że "zbawienie jest także poza Kościołem katolickim", w tym dokumencie nie zapisano!
|
Cz kwi 23, 2020 12:53 pm |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|