Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So kwi 27, 2024 2:21 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
 UBER i fiskalizacja państwa 
Autor Wiadomość
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 04, 2008 1:11 am
Posty: 1747
Lokalizacja: Warszawa, Przyjaciele Oblubieńca
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Leszcz napisał(a):
Tek de Cart napisał(a):
I UBER działa poza prawem, a państwo nic z tym nie robi...

Ale czy działalność po za prawem, to znaczy nielegalnie?
w Polsce znaczy to nielegalnie. Legalnie to każdy transfer pieniądza jest albo opodatkowany, albo wprost zwolniony z podatku. W przypadku UBERa nie da się wykazać że podpada pod jakieś zwolnienie podatkowe, a podatków nie płaci. Więc jest to przestępstwo podatkowe. Podobnie przestępstwem jest wożenie odpłatnie ludzi bez odpowiednich licencji. Wolałbym co prawda żeby zmieniono prawo znosząc te licencje... ale na dzień dzisiejszy takie prawo jest - i UBER działa niezgodnie z przepisami.

_________________
Nie sprzedawaj duszy diabłu, Bóg da Ci za nią więcej!


So cze 10, 2017 1:06 am
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pt mar 26, 2004 5:06 pm
Posty: 4686
Lokalizacja: Poznań
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Boro napisał

Cytuj:
Skoro UBER działa nielegalnie, to dlaczego taksówkarze blokują ulice zamiast złożyć zawiadomienie do prokuratury?


Zdaje się, że działani idą w tym kierunku.

Cytuj:
No tak, w końcu urzędnik wie lepiej którędy jest mi przyjemniej spacerować


Projektanci zieleni, nie urzędnicy wbrew pozorom potrafią zaprojektować zieleń. Ani projektanci, ani urzędnicy nie są standardowymi głupkami. Jeśli już piesi zrobią gdzieś wśród zieleni osiedlowej, przelotowym parku ścieżkę, to z reguły dorabia sie tam dróżkę. Wystarczy przejść sie wśród tego typu zielenie, aby zauważy marginalne przykłady wydeptanych ścieżek. Sytuacje, kiedy skrót idzie przez plac zabaw, między trzepakami i zaoszczędza 50 m przechodząc przez tory tramwajowe etcet nie liczę. Mamy znowu wyobrażenie czegoś co w praktyce nie istnieje.




Cytuj:
Nie chodzi mi o to, że ma panować chaos tylko o to, że prawo ma służyć ludziom a nie na odwrót. Jeśli mam ochotę jeździć z licencjonowanym kierowcom i dopłacać za to, to oczywiście mam do tego prawo. Jeśli wolę dać dwie dyszki sąsiadowi żeby podwiózł mnie do pracy, to też nikt nie ma prawa mi tego zabronić. A dlaczego by nie stworzyć aplikacji dla takich sąsiadów i nie robić tego zorganizowanie? Takie zorganizowanie ma swoją nazwę - cywilizacja :wink:


Pomieszanie z poplątaniem .

Problem nie leży w podwiezieniu przez sąsiada przez sąsiada za dwie dyszki, lecz w zorganizowanymi na dużą skalę komercyjnymi nielegalnymi przewozami. Kompletnie inna skala, zupełnie inna sytuacja. Nikt czegoś takiego nie zwalcza. Gdzie Rzym, a gdzie Krym..?

Na wsiach, małych miasteczkach podwożenie przez sąsiadów jest zwyczajowo przyjęte ze względu na słabszą komunikacje i odległości. Podobnie jak wspólne dojazdy do pracy. W określonych sytuacjach, sąsiad podwiezie, lecz to minimalny margines. Natomiast w dużych aglomeracjach przy dobrej komunikacji miejskiej i taksówkach w ciągu paru minut, jest to nierealne. Podwożenie wymagające wyjścia po pracy z domu lub w niedzielę spotka sie z politowanie typu : Chce oszczędzić dwa złote na taksówce, nie chce mu się iść na tramwaj, jelenia szuka itd. Takie jest życie.

Reasumując. Argumenty za nielegalnymi przewozami są natury ideologiczno - życzeniowej plus wymyślone sytuacje, jak ja sobie wyobrażam lepszym świat.
Podstawowa różnica w wymaganiu od jednych i braku wymagań od drugich powodująca drastyczną nierówność raz tylko była akcentowna. Argumenty natury ochrona miejsc pracy, unikania szarej strefy pominięte.
Eksploatacja taniej siły roboczej dla wyciągnięcia ogromnego zysku nieistotna. 96% w UBER (inne firmy muszą być podobne) porzucających pracę świadczy o stosunkach pracy i najzwyklejszym wyzysku, którego w końcu ma się dość. Inna prawa, że wciąż znajdują się chętni.
Zawsze będzie potrzebna pewna mądrość ekonomiczna i nie da się ustawami wszystkie zrobić. Sam też staram kupować jak najwięcej zaopatrzenia w małych sklepach osiedlowych,dając przeżyć często ludziom. W Szwajcarii sklepy wielkopowierzchniowe nie zrobiły kariery i ogrom "taniości" ominął Szwajcarię i jakoś od tego nie zbiednieli. Pewna mądrość ekonomiczna.


N cze 11, 2017 12:11 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Robur napisał(a):
Projektanci zieleni, nie urzędnicy wbrew pozorom potrafią zaprojektować zieleń. Ani projektanci, ani urzędnicy nie są standardowymi głupkami. Jeśli już piesi zrobią gdzieś wśród zieleni osiedlowej, przelotowym parku ścieżkę, to z reguły dorabia sie tam dróżkę. Wystarczy przejść sie wśród tego typu zielenie, aby zauważy marginalne przykłady wydeptanych ścieżek. Sytuacje, kiedy skrót idzie przez plac zabaw, między trzepakami i zaoszczędza 50 m przechodząc przez tory tramwajowe etcet nie liczę. Mamy znowu wyobrażenie czegoś co w praktyce nie istnieje.

Robur, to wspaniale, ale chyba rozumiesz, że nie miałem zamiaru krytykować projektantów parków lecz zastosowanie pewnej analogii. Z analogiami jest tak, że prawdziwość ich dosłownego znaczenie nie ma żadnego znaczenia. Ponieważ widzę, że zrozumienie znaczenie metaforycznego nastręcza pewnych problemów, napiszę wprost. Uważam, że prawo powinno być dostosowywane do ludzi a nie ludzie do prawa. Pisząc o ludziach mam na myśli konsumentów. Przewoźnicy jak i każda grupa zawodowa mają służyć konsumentom i konkurować o nich między sobą. Jeśli nie są konkurencyjni lub nie opłaca im się to, niech zmienią zawód.
Robur napisał(a):
Argumenty za nielegalnymi przewozami są natury ideologiczno - życzeniowej plus wymyślone sytuacje, jak ja sobie wyobrażam lepszym świat.

W zasadzie to tak. Życzyłbym sobie zmian prowadzących do zmniejszenie ingerencji państwa w to jaką zawieram umowę z przewoźnikiem lub kimkolwiek innym.
Robur napisał(a):
Argumenty natury ochrona miejsc pracy, unikania szarej strefy pominięte.

Jasne... może chrońmy miejsca pracy dorożkarzy, fotografów wywołujących klisze, producentów telewizorów kineskopowych, osób cerujących pończochy... Po co nam postęp...
Odnośnie szarej strefy, to wciąż nie wiem co stoi na przeszkodzie zgłoszenia UBERa do prokuratury skoro działa on według taksówkarzy nielegalnie.
Uważam też, że jeśli prawo jest niegodziwe, schodzenie do szarej strefy jest moralnie usprawiedliwione.
Robur napisał(a):
Eksploatacja taniej siły roboczej dla wyciągnięcia ogromnego zysku nieistotna. 96% w UBER (inne firmy muszą być podobne) porzucających pracę świadczy o stosunkach pracy i najzwyklejszym wyzysku, którego w końcu ma się dość.

I ci troskliwi taksówkarze tak się troszczą o kierowców UBERa, że chcą im dyktować gdzie się mają zatrudniać? :wink: Większość osób traktuje to jako pracę dorywczą. Dobrowolna umowa pomiędzy pracownikiem a pracodawcą.
Robur napisał(a):
W Szwajcarii sklepy wielkopowierzchniowe nie zrobiły kariery i ogrom "taniości" ominął Szwajcarię i jakoś od tego nie zbiednieli. Pewna mądrość ekonomiczna.

Szwajcarzy w szkołach uczą się myśleć. My wręcz przeciwnie. Inny świat.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


N cze 11, 2017 10:28 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Jeszcze wracając do tej "mądrości ekonomicznej", to dlaczego wybieranie taksówek zamiast UBERa miałoby być mądrzejsze? Masz na myśli to, że UBER nie jest polską firmą i kapitał jest odprowadzany do innego kraju?
Po pierwsze, czy wszystkie korporacje taksówkarskie sa polskie? Szczerze mówiąc nie wiem, ale nie sądzę.
Po drugie, UBER to na razie nowość. Jeśli jego działalność nie będzie tępiona, to z pewnością niedługo pojawią wię polskie firmy tego typu. Tak jak ktoś pisał powyżej, w Chinach lokalne firmy wyparły UBERa.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


N cze 11, 2017 10:47 am
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Śr cze 05, 2002 9:54 pm
Posty: 14117
Lokalizacja: Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Żeby możliwa była równa walka konkurencyjna to trzeba zmieść wszystkie koncesje, egzaminy z topografii miasta itp. Jak na razie to taksówkarze musza to płacić a UBER nie.

_________________
"Nie wiem skąd się wzięło tylu ekspertów od polityki zagranicznej. Do tej pory to zwykli epidemiolodzy byli."


N cze 11, 2017 12:57 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Te wszystkie koncesje, egzaminy i inne bzdurne wymogi są właśnie przyczyną nieuczciwej konkurencji i niepotrzebnego zawyżania kosztów usługi. O tym czy chcę jechać z kierowcom znającym miast czy nie, decyduję ja. Jestem natomiast za informacją. To czy kierowca przeszedł badania, zdał egzamin itp. powinno być jawne.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


N cze 11, 2017 2:29 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pt paź 16, 2009 6:12 pm
Posty: 2377
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Boro napisał(a):
Te wszystkie koncesje, egzaminy i inne bzdurne wymogi są właśnie przyczyną nieuczciwej konkurencji i niepotrzebnego zawyżania kosztów usługi. O tym czy chcę jechać z kierowcom znającym miast czy nie, decyduję ja. Jestem natomiast za informacją. To czy kierowca przeszedł badania, zdał egzamin itp. powinno być jawne.


To nie są bzdurne wymogi. Koncesje, egzaminy, za to się płaci to raz, dwa to wszystko sprawdza kompetencje, bezpiecześtwo i rzetelność. To wpływa na nasze bezpieczeństwo i... z opłat mogą funkcjonować organy Państwa i samorządowe.
Jakby iść twoim tokiem myślenia, to po co mieliby zakładać ludzie firmy i płacić podatki, przecież można "rypać" na czarno i będzie ok. Tylko, że tak nie jest, jest wręcz przeciwnie, jak pokazują statystyki. Za wszystko trzeba płacić niestety, tylko Pan Bóg daje za darmo, bo jest Dobry i Bóg nas kocha.
Państwo też jest poniekąd gwarantem porządku, który trzeba jakoś utrzymać z podatków.Niestety, naszych, niemniej jednak sprawa jest prosta,odpowiedz sobie na pytanie.Idziesz do lekarza - chcesz wiedzieć, że ma kupiony papier albo leczy na czarno, czy chcesz wiedzieć, że zna się na rzeczy, uczy się sporo i uczciwie się rozlicza? Odpowiedź chyba sama się nasuwa :)

_________________
"Bóg jest miłością" :) | Polecam dla katolickich małżeństw -> www.mamre.pl | Bądźmy Miłosierni


N cze 11, 2017 7:21 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Śr cze 05, 2002 9:54 pm
Posty: 14117
Lokalizacja: Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Myślę że trafiłeś w sedno postawy Boro.
Należałoby zlikwidować wszelkie pozwolenia i koncesje.
A to oznaczałoby brak możliwości zagwarantowania poziomu usługi.

_________________
"Nie wiem skąd się wzięło tylu ekspertów od polityki zagranicznej. Do tej pory to zwykli epidemiolodzy byli."


N cze 11, 2017 7:35 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Jockey napisał(a):
Należałoby zlikwidować wszelkie pozwolenia i koncesje.

Nie wszystkie, ale większość jest niepotrzebnych bądź szkodliwych.
Jockey napisał(a):
A to oznaczałoby brak możliwości zagwarantowania poziomu usługi.

Przeciwnie. Poziom podniósłby się a cena obniżyła, tak jak chyba we wszystkich rodzajach działalności nie wymagających koncesji. Np. nie ma koncesji dla restauratorów, dlatego w okolicach miasteczka AGH za 10 zł mogę zjeść pyszny dwudaniowy obiad. Strach pomyśleć co by było gdyby powstało ministerstwo restauratorstwa :wink:

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


N cze 11, 2017 8:03 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pt mar 26, 2004 5:06 pm
Posty: 4686
Lokalizacja: Poznań
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Boro napisał

Cytuj:
Odnośnie szarej strefy, to wciąż nie wiem co stoi na przeszkodzie zgłoszenia UBERa do prokuratury skoro działa on według taksówkarzy nielegalnie


Widać miałem szczęście i w nocy trafiłem na otwarty artykuł, który podałem powyżej. Wynika z niego, że nowelizacja ustawy transportowej miała na celu wymuszenie na wszystkich przewoźnikach tych samych zasad w postaci kas, badań, ZUSu itp. Nie przejdzie w tej sesji Sejmu, ponoć z powodów niezgodności z prawem unijnym. (w innych krajach UE jakoś się dało) To byłoby zrównanie szans. Do prokuratury zaś, donoszą nawzajem politycy popełniający ogromne przestępstwa. :D Podobnie jak mój szwagier, co niegdyś swoje zdjęcia z fotoradarów zgłaszał do prokuratury jako przestępstwo celowego wyłudzanie pieniędzy.
Najwyraźniej chodzi tu realne załatwienie sprawy, a nie zabawę.

Cytuj:
[Jasne... może chrońmy miejsca pracy dorożkarzy, fotografów wywołujących klisze, producentów telewizorów kineskopowych, osób cerujących pończochy... Po co nam postęp...


Tabakiera dla nosa, czy nos dla tabakiery..? Problem stary jak świat.

Przykład znowu nieadekwatny do rzeczywistości, nawet przez analogię. Powyższe przykłady dotyczą nieistniejących zawodów. Prawdopodobnie za 30 lat większość samochodów będzie obywać sie bez kierowcy, co w naturalny sposób bardzo mocno ograniczy zawód taksówkarza. Tyle tylko, że żyjemy anno Domini 2017, a nie 2047 i problemy dotyczą roku 2017.

Inna rzecz, że zachowania pracodawców przed wiekami, są takie same jak teraz i postęp tego nie zmienia. Ilość miejsc pracy zmniejsza się z powodu rozwoju automatyzacje, a nowe miejsce nie pokrywają ubytku starych. Dlatego w Kanadzie i Finlandii testuje sie dochód bezwarunkowy dla sprawdzenia skutków. Dochód finansowany byłby z podatków od automatyzacji. Świat Ferdka Kiepskiego u nas jeszcze nie teraz.

Co łączy tanią hinduska restauracje gdzieś w Indiach z światowym koncernem w temacie ochrony miejsc pracy?
Kiedyś im większe panisko tym większy dwór z dworzanami o bardzo małym zakresie obowiązków. Ilość zatrudnionych we dworze świadczyła o statusie możnowładcy. Mieli po prostu być i robić dobre wrażenie.
W restauracjach w Indiach, nawet tych poślednich jeden kelner obsługuje, dziewięciu siedzi pod ścianą. Jeden pracuje, pozostali świadczą o wielkości i zamożności właściciela, który zatrudnia tylu kelnerów. Cóż taka organizacja pracy.
Drugi przypadek równie autentyczny. Wielki koncern światowy, pracownik wysyłany na szkolenie. Trzeba załatwić bilet kolejowy w dwie strony i zarezerwować pokój w ośrodku szkoleniowym. Pracownik może to zrobić w ciągu kilku minut nie ruszając sie z przed laptopa, na pewno praca jego na tym nie ucierpi. Ale nic z tych rzeczy! Pracownik w niewiele krótszym czasie musi złożyć zapotrzebowanie do firmy zewnętrznej (sic!), która za solidną prowizją zrobi to za niego. Tym samym koncern daje pracę innym firmom i zyskuje status odpowiednik "wielkiego paniska" we współczesnym świecie. Mechanizm niezmienny od wieków, odporny na "postęp".

Tak więc Boro. Inaczej wygląda świat widziany lewackim myśleniem postęp - zacofanie, a inaczej świat realnego spojrzenia kategoriami dobra i zła, słuszne i niesłuszne, co przyniesie w przyszłości itp.

Cytuj:
Te wszystkie koncesje, egzaminy i inne bzdurne wymogi są właśnie przyczyną nieuczciwej konkurencji i niepotrzebnego zawyżania kosztów usługi. O tym czy chcę jechać z kierowcom znającym miast czy nie, decyduję ja. Jestem natomiast za informacją. To czy kierowca przeszedł badania, zdał egzamin itp. powinno być jawne.


Zbyt duże zbiurokratyzowanie jest przegięciem pały. Nie zmienia to niczym faktu, że naiwnością jest myślenie kategoriami zawyżania kosztów usługi. Bez podatków, ograniczeń żylibyśmy bogato i prosto, panując nad swoimi pieniędzmi. Tylko nigdzie na świecie tak nie jest i nie będzie, co najwyżej pojawia sie tu, czy tam krótko w czasach chaosu. Ponieważ to utopia, staje się ona takim św Graalem do zdobycia. Można wówczas z niczym nie zmącona pewnością siebie wychwalać i wierzyć system idealny niczym w najwyższe stadium komunizmu. Ta sama moneta o dwóch stronach, nic więcej.


N cze 11, 2017 11:38 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Robur napisał(a):
Widać miałem szczęście i w nocy trafiłem na otwarty artykuł, który podałem powyżej. Wynika z niego, że nowelizacja ustawy transportowej miała na celu wymuszenie na wszystkich przewoźnikach tych samych zasad w postaci kas, badań, ZUSu itp. Nie przejdzie w tej sesji Sejmu, ponoć z powodów niezgodności z prawem unijnym.

Czyli w chwili obecnej nie ma takiego wymogu wobec przewoźników, czyli UBER działa legalnie?
Robur napisał(a):
To byłoby zrównanie szans.

Zrównanie w dół.
Robur napisał(a):
Do prokuratury zaś, donoszą nawzajem politycy popełniający ogromne przestępstwa. Podobnie jak mój szwagier, co niegdyś swoje zdjęcia z fotoradarów zgłaszał do prokuratury jako przestępstwo celowego wyłudzanie pieniędzy.
Najwyraźniej chodzi tu realne załatwienie sprawy, a nie zabawę.

Mam rozumieć, że zgłoszenie do prokuratury byłoby nieskuteczną zabawą? No może.
Robur napisał(a):
Przykład znowu nieadekwatny do rzeczywistości, nawet przez analogię. Powyższe przykłady dotyczą nieistniejących zawodów. Prawdopodobnie za 30 lat większość samochodów będzie obywać sie bez kierowcy, co w naturalny sposób bardzo mocno ograniczy zawód taksówkarza. Tyle tylko, że żyjemy anno Domini 2017, a nie 2047 i problemy dotyczą roku 2017.

Postęp nie polega wyłącznie na stosowaniu nowszych technologii ale także na uproszczeniach i usprawnieniach organizacji. Koszt świadczenia identycznej usługi jest znacznie tańszy w przypadku UBERa niż w przypadku taksówek dzięki lepszej organizacji, efektywniejszemu gospodarowaniu czasem kierowców i braku konieczności spełnienia archaicznych wymogów takich jak egzamin z topografii miasta.
Robur napisał(a):
Ilość miejsc pracy zmniejsza się z powodu rozwoju automatyzacje, a nowe miejsce nie pokrywają ubytku starych.

Owszem i jest to korzystne zjawisko. Jeśli dwie osoby są w stanie produkować tyle co kiedyś 10, to mamy na rynku pięć razy więcej dóbr (lub dobra o pięć razy tańsze). Jedyny problem związany z automatyzacją jaki dostrzegam, to ryzyko posiadania monopolu. Jednak tym powinny zając się odpowiednie instytucje.
Robur napisał(a):
Tak więc Boro. Inaczej wygląda świat widziany lewackim myśleniem postęp - zacofanie, a inaczej świat realnego spojrzenia kategoriami dobra i zła, słuszne i niesłuszne, co przyniesie w przyszłości itp.

Nie do końca rozumiem porównanie z restauracjami. To dobrze czy źle, że "panisko" zatrudnia więcej kelnerów niż potrzebuje i co chciałeś przez to przekazać?
Robur napisał(a):
Bez podatków, ograniczeń żylibyśmy bogato i prosto, panując nad swoimi pieniędzmi. Tylko nigdzie na świecie tak nie jest i nie będzie, co najwyżej pojawia sie tu, czy tam krótko w czasach chaosu. Ponieważ to utopia, staje się ona takim św Graalem do zdobycia. Można wówczas z niczym nie zmącona pewnością siebie wychwalać i wierzyć system idealny niczym w najwyższe stadium komunizmu.

Ten sam argument można zastosować wobec Kościoła Katolickiego. Przestrzegając przykazań i miłując się wzajemnie żylibyśmy szczęśliwie i spokojnie. Tylko nigdzie na świecie tak nie jest i nie będzie. Ponieważ to utopia, staje się ona takim św Graalem do zdobycia. Można wówczas z niczym nie zmącona pewnością siebie wychwalać i wierzyć Kościół idealny :wink:

Ideały nie istnieją, ale to nie oznacza, że nie należy do nich dążyć. Ideałem jest brak jakichkolwiek regulacji i świadomi ekonomicznie ludzie wzajemnie szanujący swoje prawa. To utopia, jednak powinna ona wskazywać pewien kierunek postępu. Szczegółowe regulacje mogą być potrzebne chwilowo aby opanować chaos, jednak wprowadzone na stałe są krokiem wstecz.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Pn cze 12, 2017 3:23 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pt mar 26, 2004 5:06 pm
Posty: 4686
Lokalizacja: Poznań
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Boro napisał

Cytuj:
Czyli w chwili obecnej nie ma takiego wymogu wobec przewoźników, czyli UBER działa legalnie?

Nielegalnie. W razie kontroli policji, ITD sprawa karno-skarbowa, pisałem wcześniej. Nawracasz w kółko to samo.

Cytuj:
Postęp nie polega wyłącznie na stosowaniu nowszych technologii ale także na uproszczeniach i usprawnieniach organizacji. Koszt świadczenia identycznej usługi jest znacznie tańszy w przypadku UBERa niż w przypadku taksówek dzięki lepszej organizacji, efektywniejszemu gospodarowaniu czasem kierowców i braku konieczności spełnienia archaicznych wymogów takich jak egzamin z topografii miasta.


Brzmi jak przemówienie na 1 Maja :D, slogany mające mieć siłę zaklęcia zmieniające rzeczywistość. Ponownie proponuje odejście od lewackiego myślenia postęp - zacofanie, na rzecz myślenia racjonalnego. Ku temu posłużą dwa eksperymenty naukowe.

Pierwszy - wsiąść do taksówki i zauważyć na kokpicie to co widzą wszyscy pasażerowie, czyli tablety, smartfony z systemami taxi i nawigacją.

Drugi - włączyć w aucie nawigacje, choćby googla i wyznaczyć sobie jakąś trasę po mieście, oczywiście nie prostą typu z jednego końca Marszałkowskiej na drugi. Absolutne zaufanie do tego typu urządzeń kosztować może dłuższe trasy, większe koszty.

O kosztach było sporo, znowu nawracanie w kółko Macieju.
W sumie fetyszyzacja postępu na poły z życzeniowym myśleniem, a rzeczywistość swoje.

Cytuj:
Nie do końca rozumiem porównanie z restauracjami. To dobrze czy źle, że "panisko" zatrudnia więcej kelnerów niż potrzebuje i co chciałeś przez to przekazać?


Hinduski restaurator gdzieś tam na pograniczu slumsów, możnowładca i właściciele (zarządzający) koncernu kierują się tymi sami przesłankami - wizerunkowymi, dając jednocześnie pracę, czyli obieg pieniądza.

Cytuj:
Ten sam argument można zastosować wobec Kościoła Katolickiego. Przestrzegając przykazań i miłując się wzajemnie żylibyśmy szczęśliwie i spokojnie. Tylko nigdzie na świecie tak nie jest i nie będzie. Ponieważ to utopia, staje się ona takim św Graalem do zdobycia. Można wówczas z niczym nie zmącona pewnością siebie wychwalać i wierzyć Kościół idealny :wink:


Piwo i prawie jak piwo. Różnica tkwi w Nadprzyrodzoności.


Wt cze 13, 2017 10:52 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Robur napisał(a):
Nielegalnie. W razie kontroli policji, ITD sprawa karno-skarbowa, pisałem wcześniej. Nawracasz w kółko to samo.

Pytam tylko. Skoro już teraz działa nielegalnie, nie rozumiem po co zawracać głowę wprowadzając dodatkowe regulacje?
Robur napisał(a):
Brzmi jak przemówienie na 1 Maja , slogany mające mieć siłę zaklęcia zmieniające rzeczywistość.

To Twój argument? Proszę, nie zaniżaj poziomu, bo póki co nieźle nam idzie.
Robur napisał(a):
Ponownie proponuje odejście od lewackiego myślenia postęp - zacofanie, na rzecz myślenia racjonalnego.

Za to właśnie lubię to forum. Chyba tylko tutaj ktoś jest w stanie zarzucić mi lewactwo :-D A jeśli twierdzisz, że brakuje w moich postach racjonalnego myślenia to wykaż mi to.
Robur napisał(a):
Pierwszy - wsiąść do taksówki i zauważyć na kokpicie to co widzą wszyscy pasażerowie, czyli tablety, smartfony z systemami taxi i nawigacją.

Drugi - włączyć w aucie nawigacje, choćby googla i wyznaczyć sobie jakąś trasę po mieście, oczywiście nie prostą typu z jednego końca Marszałkowskiej na drugi. Absolutne zaufanie do tego typu urządzeń kosztować może dłuższe trasy, większe koszty.

To nie jest Twoja sprawa z kim jadę ani w jaki sposób ta osoba wybiera trasą. To mój wybór czy chcę zaryzykować źle wyznaczoną trasą, czy nie. Poza tym powyższe zarzuty wydają mi się w dużym stopniu wydumane. UBEREm jeździłem tylko kilka razy, ale korzystałem sporo z tzw. przewozu osób. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby GPS wyznaczył złą trasę. Cena jest znana już od samego początku. Słyszałem natomiast o wielu przypadkach w których taksówkarz "przypadkiem" zaczął błądzić :roll:
Sugerujesz też, że koszty przejazdów UBERem są wyższe z powodu nagminnego wyznaczania dłuższych tras? To bzdura. Nie masz niczego na poparcie tych słów.
Robur napisał(a):
Hinduski restaurator gdzieś tam na pograniczu slumsów, możnowładca i właściciele (zarządzający) koncernu kierują się tymi sami przesłankami - wizerunkowymi, dając jednocześnie pracę, czyli obieg pieniądza.
.
No i? Co to ma do UBERa? Wciąż nie rozumiem co chcesz przekazać.
Cytuj:
Piwo i prawie jak piwo Różnica tkwi w Nadprzyrodzoności.

Ale odwracasz kota ogonem. A w przypadku taksówek różnica tkwi w okrągłości kółek... :roll:
Ideałów nie ma nigdzie na świecie, jednak należy do nich dążyć. Zgadzasz się czy nie?

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Wt cze 13, 2017 12:33 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pt mar 26, 2004 5:06 pm
Posty: 4686
Lokalizacja: Poznań
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Boro napisał

Cytuj:
Za to właśnie lubię to forum. Chyba tylko tutaj ktoś jest w stanie zarzucić mi lewactwo :-D A jeśli twierdzisz, że brakuje w moich postach racjonalnego myślenia to wykaż mi to.

Trockistowski sposób myślenia zalicza się do lewackiego.

Założeniem trockizmu jest nieustanna rewolucja, klasa robotnicza na bazie marksizmu ma prowadzić walkę ze starymi strukturami do pełnego szczęścia w komunizmie.

W miejsce rewolucji włóż nieustanny postęp, klasy robotniczej postępowe siły, marksizmu gender i tylko stare struktury są starymi strukturami.

Nieustanny postęp odbywa się w sferze nie tylko społecznej, ale technicznej. Ogromne przyspieszenie technologiczne, nowe organizacje pracy, które to tak zachwalasz mają swoje skutki uboczne. Nieustanny postęp technologiczny, rewolucja naukowo techniczna prowadzi nas do przyszłego szczęścia na wzór komunizmu. Ślepe zapatrzenie, brak racjonalnej oceny skutków lepszych lub gorszych w szerokim zakresie oraz wniosków.

Racjonalność, to ocena i wyważenie całości problemu. Przykład wyzysku kierowców UBERA pominąłeś, ponieważ nie interesuję cię. Nie mieści się w kategoriach postępu, koszty rewolucyjne muszą być. Ich sprawa, ich problem, prawda?

Polska opiekunka dla osób starszych w Niemczech (zajęcie głównie dla bezrobotnych pań 50+) zarabia ok 1000 ojro na miesiąc plus utrzymanie. Szychta dwa miesiące, miesiąc odpoczynku w Polsce. Idzie przeżyć i tyle. Jest kłopot, ponieważ pojawia sie konkurencja. Opiekunki z Bułgarii, Rumunii, teraz z Ukrainy robią to samo za 600 ojro i jeszcze w wolnym czasie skopią ogród.
Maksymalna eksploatacja za grosze. Wolny rynek, co kogo to obchodzi, np koszt ich zdrowia. Taniość widzę, taniość !

Zgadzam się, zawsze jest wolna wola postępowania, a zwłaszcza jej kwantyfikatorów.

Cytuj:
To mój wybór czy chcę zaryzykować źle wyznaczoną trasą, czy nie. Poza tym powyższe zarzuty wydają mi się w dużym stopniu wydumane. UBEREm jeździłem tylko kilka razy, ale korzystałem sporo z tzw. przewozu osób. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby GPS wyznaczył złą trasę. Cena jest znana już od samego początku. Słyszałem natomiast o wielu przypadkach w których taksówkarz "przypadkiem" zaczął błądzić :roll:
Sugerujesz też, że koszty przejazdów UBERem są wyższe z powodu nagminnego wyznaczania dłuższych tras? To bzdura. Nie masz niczego na poparcie tych słów


Jak mogę mieć poparcie na coś, co sam wymyśliłeś? GPS prowadzą według swoich priorytetów, a życie swoje. Może sie to co najwyżej pokrywać w określonych sytuacjach. Koszty UBER rzadko będą wyższe nawet w przypadku dłuższej trasy z powodu głodowych stawek - patrz strona UBER.

Cytuj:
To nie jest Twoja sprawa z kim jadę ani w jaki sposób ta osoba wybiera trasą.

Prowadzimy dyskurs teoretyczny o aspektach jazdy takiej, czy innej, nieprawdaż?

Cytuj:
Robur napisał(a):
Hinduski restaurator gdzieś tam na pograniczu slumsów, możnowładca i właściciele (zarządzający) koncernu kierują się tymi sami przesłankami - wizerunkowymi, dając jednocześnie pracę, czyli obieg pieniądza.
.
No i? Co to ma do UBERa? Wciąż nie rozumiem co chcesz przekazać.


Tak trudno zrozumieć dlaczego koncern traci niepotrzebne pieniądze cedując wykonanie prostej czynności na firmę zewnętrzna zamiast w imię taniości pozwolić działać przez kilka minut pracownikowi?

Mówiąc w zagranicznym języku soriy, prościej się już nie da przekazać.


Cz cze 15, 2017 12:15 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: UBER
Robur napisał(a):
Trockistowski sposób myślenia zalicza się do lewackiego.

Założeniem trockizmu jest nieustanna rewolucja, klasa robotnicza na bazie marksizmu ma prowadzić walkę ze starymi strukturami do pełnego szczęścia w komunizmie.

W miejsce rewolucji włóż nieustanny postęp, klasy robotniczej postępowe siły, marksizmu gender i tylko stare struktury są starymi strukturami.

Odpływasz. Napisałem tylko, że sztuczne podtrzymywanie przy życiu anachronicznych zawodów lub anachronicznego sposobu ich wykonywania, nie ma sensu i jest szkodliwe dla ogółu. Jeśli według Ciebie czyni mnie to komunistą, to chyba nie mamy o czym dalej rozmawiać...
Robur napisał(a):
Racjonalność, to ocena i wyważenie całości problemu. Przykład wyzysku kierowców UBERA pominąłeś, ponieważ nie interesuję cię. Nie mieści się w kategoriach postępu, koszty rewolucyjne muszą być. Ich sprawa, ich problem, prawda?

W tej kwestii skarżyć się mają prawo tylko kierowcy UBERa. Chęć uszczęśliwiania ich na siłę trąci marksizmem. Są "wyzyskiwani" ponieważ chwilowo nie ma równowago na rynku. Praktycznie nie mają możliwości przejścia do innej firmy ani wożenia pasażerów na własną rękę, ponieważ uniemożliwia im się to bzdurnymi wymogami oraz ogromnymi podatkami. Wyzysk występuje właśnie przez regulacje, których tak usilnie bronisz.
Robur napisał(a):
Polska opiekunka dla osób starszych w Niemczech (zajęcie głównie dla bezrobotnych pań 50+) zarabia ok 1000 ojro na miesiąc plus utrzymanie. Szychta dwa miesiące, miesiąc odpoczynku w Polsce. Idzie przeżyć i tyle. Jest kłopot, ponieważ pojawia sie konkurencja. Opiekunki z Bułgarii, Rumunii, teraz z Ukrainy robią to samo za 600 ojro i jeszcze w wolnym czasie skopią ogród.
Maksymalna eksploatacja za grosze. Wolny rynek, co kogo to obchodzi, np koszt ich zdrowia. Taniość widzę, taniość !

Chciałbyś pewnie zabronić takiego procederu? W końcu lepiej dla Ukrainki żeby głodowała niż zarobiła śmieszne 600 euro i to rząd ma za nią o tym decydować :roll:

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Cz cze 15, 2017 12:05 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL